Friday 14 November 2014

Tid.

Jag har under en period nu haft känslan att jag inte hinner med någonting. Under min löprunda idag reflekterade jag över detta och kom fram till att det inte är sant. Jag mediterar på morgonen, jag springer nästan varje dag, jag tar hand om en bebis, jag fixar något att äta till mig, till Charlie och till de stora killarna när de är hemma, jag ammar och så vidare. Jag hinner med massor av saker och på latsidan ligger jag inte vill jag lova.
Vad är då det egentliga problemet? Det är ju att jag inte hinner vissa saker jag VILL hinna samt en del som jag FÖRVÄNTAR mig att hinna. Så nu skall jag titta på det jag VILL hinna för att se vad det egentligen är och hitta ett förhållningssätt till det jag FÖRVÄNTAR mig att hinna med.
Båda dessa sistnämnda är viktiga att analysera och få en lösning på. För om det är mycket saker jag verkligen VILL hinna men inte hinner riskerar jag ju att tycka att tillvaron är tråkig och det gagnar varken mig eller min omgivning. Mina FÖRVÄNTADE delar riskerar att få mig att bli besviken eller värre klanka på mig själv för att jag inte lever upp till mina egna förväntningar.
Jag skall försöka återkomma med vad jag kommer fram till - om jag hinner ;)

4 comments:

  1. Ja det gäller att vara fokuserad och centrerad och inte låta tankarna rusa iväg till måste måste måste. Njuta av det man gör och koppla bort resten. För vad är det vi egentligen rusar till? Egentligen så är det ju bara man själv som sätter dom skyhöga kraven. Man borde framför allt sätta lugn och harmoni i kroppen främst, alltid. Svårt dock ibland för oss kvinnor med alla hormoner som rusar, men borde vara målet.. i min mening

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är ju just så det är. Allt skapas i vårt eget huvud!

      Delete
  2. Precis samma tanke har jag haft idag. Fast jag har gått morgonpromenad med hund och femåring, Tvättat, ringt jobbsamtal, mm.. Varför kommer den tanken?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Precis... det är det jag hoppas få svar på framöver. Målet bör ju vara att inte få den tanken alls...

      Delete